Götze w Bayernie – pierwsza konferencja i mały skandal

3,w=650,c=0.bildOkazuje się, że nie tylko w Polsce możemy być świadkami niezbyt przemyślanych działań marketingowych. Oto Mario Götze podczas oficjalnej prezentacji w Bayernie Monachium ubrany był w koszulkę Nike. Jak wiadomo, od wielu lat sponsorem technicznym, a nawet udziałowcem, bawarskiego klubu jest Adidas. Sytuacja odbiła się szerokim echem w niemieckich mediach.

Jak informuje niemiecki „Bild” władze Bayernu Monachium w rozmowie telefonicznej przeprosiły przedstawicieli Adidasa za zaistniałą sytuację. Sprawa była o tyle delikatna, że także drugi z prezentowanych zawodników –  Jan Kirchhoff – podczas konferencji prezentował się w stroju amerykańskiego producenta. Tłumaczył, że po prostu założył pierwszą z brzegu koszulkę i nie myślał, że będzie to źle odebrane. Trudno tu jednak mówić o przypadku – stawiam dolary przeciwko orzechom, że obaj panowie za swoją lojalną wobec prywatnego sponsora postawę zainkasowali solidne czeki.

„Przeprosiliśmy naszego partnera w rozmowie telefonicznej. Zapewniliśmy, że taka sytuacja już się nie powtórzy” – powiedział „Bildowi” Mark Hörwick, media director Bayernu.

Jakiś czas temu z podobną sytuacją mieliśmy do czynienia w Polsce. Podczas podpisania nowego kontraktu z warszawską Legią w koszulce Nike zaprezentował się Marek Saganowski. Sponsorem technicznym Legii – tak samo jak w Monachium – jest Adidas.

Pisałem wtedy: „. Czy ktokolwiek wyobraża sobie, żeby np. Robert Lewandowski (umowa indywidualna z Nike) pojawił się w koszulce z „łyżwą” na prezentacji w Bayernie Monachium (Adidas)? Śmiem twierdzić, że nie zostałby na taką konferencję wpuszczony.” Jak widać, życie potrafi zaskoczyć 😉